Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:46, 16 Kwi 2013 Temat postu: Rs 125 rotax 122 układ zapłonowy i dolotowy? |
|
|
Niedawno kupiłem powypadkową RS 125 2000r. Wizualnie jest już dopieszczona, lecz technicznie jakaś głupota nie daje mi na niej jeździć.
Silnik po wypadku chodził tak sobie. Dałem ssanie i odpalił po jakimś czasie ale lubił gasnąć. Wolne obroty w gaźniku były podkręcone na maxa a mimo to gasnął. Cylinder ledwo po szlifie, ma nowy tłok (kompresja super). Wyczyściłem gaźnik i nadal nic. Odapalał, ale szału nie było (przerywał, gasnął). Regulowałem ale to nic nie zmieniało. Ściągłem pokrywe magneta, złapałem za magneto i zauważyłem, że cały wał ruszał się z magnetem (lewo prawo góra dół). KATASTROFA. Postanowiłem rozpołowić silnik. Łożyska wału można było założyć palcem!!!! Łożyska SKF były w dobrym stanie. Wał miał wyrobione łoża na łożyska, simmeringi takie sobie.
KUPIŁEM komplet uszczelek ATHENA, nowe simmeringi, środek CX80 RC38 [link widoczny dla zalogowanych] żeby wyeliminować luz łożysk na wale (nowy wał zbyt drogi, a to daje rade tak samo).
Poskładałem wszystko na cacy. Skrzynia w dobrym stanie. Wydaje mi się, że nie popełniłem żadnego blędu, a mimo to motor nie chce palić. Impulsator rusza się na lewo i na prawo (tak ma być?). Zgubiłem chyba śrubki do impulsatora i dałem bele co. To mają być jakieś specjalne śruby? W zależności jak go przykręce to pod takim kątem będzie zamocowany względem magneta. Troche z nim pokombinowałem i w koncu odpalił, ale tylko na ssaniu i po chwili zgasł. Bez ssania nie zapalił. Zdarzyło sie tak (przy odpalaniu na popych), że motor tak jakby chciał zapalić, ale nie umiał. Nie strzela z wydechu.
Generalnie motor nie odpala- porażka.
Może coś z zapłonem, może z gaźnikiem, zaworem membranowym czy co? Jak to sprawdzić? Jak to uruchomić? Chciałbym latać, a chce mi się płakać!
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 21:17, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Impulsator ma siedzieć sztywno bez jakichkolwiek ruchów.
Gaźnik do generalnego czyszczenia również filtr powietrza, sprawdź jaką masz dysze główną, przy okazji wyjmij zawór membranowy i zobacz czy płytki przylegają, zerknij również na króciec czy jest bardzo popękany, jeżeli wszystko jest okej to składaj i śrubę powietrza odkręć o 2.5 obrota. Po tym gdy nie będzie chciał odpalić wrzuć ssanie i pryśni samostartu, lub zrób tzw. narkomana.
Jeszcze radziłbym sprawdzić czy rzeczywiście simeringi na wale trzymaja się dobrze, bo moze przez to łapać lewe powietrze.
//edit: jeszcze sprawdź kranik w baku, jest tam siateczka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TeDeX dnia Wto 21:19, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:41, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
filtr i gaźnik wyczyszczony. Króciec popękany od zewnątrz, wewnątrz ok. Płytki przylegają w zaworze, ale widać ze ktoś je odginał bo przy bokach jest szczelina. Ale nawet jak zawór uszkodzony to powinno coś palić jednak co nie?
Jak minimalnie poluzuje śrubki impulsatora to tez ma byc sztywny? Tego sie nie ustawia? On jest sztywny tylko jak go dobrze skręce.
Simmeringi na wale trzymią dobrze, bo nalałem do komory wału benzyny i nic nie ciekło. Są nowe.
Nie wiem czy jest siateczka w kraniku, ale na pewno jest w gaźniku zaraz przy odprowadzeniu wężyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 22:03, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Śruby trzymające impulsator mają być odkręcone na maxa.
Co do siatki w kraniku to nie bylo pytanie tylko stwierdzenie.. rozbierz i przeczyść to.
Kompresja jaka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:21, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
TeDeX napisał: |
Śruby trzymające impulsator mają być odkręcone na maxa.
Co do siatki w kraniku to nie bylo pytanie tylko stwierdzenie.. rozbierz i przeczyść to.
Kompresja jaka? |
Śruby trzymające impulsator mają być odkręcone na maxa.
Chodziło tutaj o dokręcone tylko wkradł się błąd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez radzio668 dnia Wto 22:22, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:35, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
jak kranik jest odkręcony to paliwo leci ciurkiem. Kompresja wysoka, ale dokładnie nie wiem ile
MOJE PYTANIE O IMPULSATOR JESZCZE RAZ. Jak minimalnie poluzuje srubki impulsatora to ma sie ruszac lewo prawo? On ma otwory w sobie 5-6mm a śrubka 4mm, takze jest luz 1-2mm i impulsator jest w takim położeniu jak go przykręce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:34, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Impulsator się zużywa więc dziura jest większa aby w miarę eksploatacji przysuwać impulsator (tak mi się wydaje ^^) A impulastor możesz sprawdzić w prosty sposób wykręć świece włóż do fajki przyłóż do cylindra i paczaj jaka iskra. Jeżeli słaba przybliż impulsator jeżeli dobra impulsatorem się nie masz co martwić
A swoją drogą miałem kiedyś przypadek w moto że narobiłem się ze 2 dni bo szukałem usterki złego palenia. Winą była świeca tylko pech chciał ,że drugą którą tesotowałem też była zła ^^. Na Twoim miejscu zmieniłbym świece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:46, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
no zmienię świece, ale teraz jest taki problem, że iskra w ogóle znikła. Nie dochodzi nawet napięcie przed cewką. Często psują się moduły w rotaxie 122 i da radę go sprawdzić? A ten ruch impulsatorem ma jakiś wpływ na regulacje zapłonu (szybki lub zbyt opóźniony zapłon?). Iskra byłą dobra i dalej nie chciał palić;/ nawet jak wstrzykłem paliwa do cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:11, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak sprawdzić modół. Nie rozbierałem nigdy zapłonu w rs ale na wale powinieneś mieć klin jeżeli go nie ma to magneto jest przesunięte i co za tym idzie zapłon. Możesz to sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:49, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
klin jest w porządku, silnik był cały składany od zera, nowe uszczelki i simmeringi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|