Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rajdowiec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 19:31, 01 Wrz 2013 Temat postu: RS125 MP silnik się grzeje i gaśnie ! nowy cylinder ! |
|
|
Witam mam taki problem, który pojawił mi się dzisiaj w mojej Aprili. Polega on na tym, że zamontowałem cylinder po tulejowaniu oraz nowy tłok podłączyłem wszystko wlałem płyn do chłodnicy no i próba odpalenia... Udało się ALE! rozgrzałem silnik do 60 stopni i wyruszyłem 200m zdążyłem wbić 3 bieg przełączając każdy przy 5 tys. obrotów po 200m przejechanych silnik dostał temperatury 112 stopni i zgasł. Czym to może być spowodowane ? Później próbowałem go kilkakrotnie odpalać lecz bez skutku. Co się mogło stać ? Mógł się zatrzeć ? ;<
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 19:49, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nie zapowietrzony uklad chlodniczy? odpowietrzyles jak wlales plyn? moze go nie chłodziło i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rajdowiec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 19:51, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
no to nagrzał by się z 60 do 112 po 200 metrach nawet bez płynu ? nie sądzę żeby aż tak szybko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Nie 19:51, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jak kręci to się raczej nie zatarł...ale...ja bym tak jak wyżej odpowietrzył układ chłodniczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rajdowiec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 19:54, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
odpowietrzył tzn. gdzie dokładnie to się odpowietrza ? a jeśli to nic nie da to co może być przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 19:56, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
rs moment sie grzeje jeszcze jak dał do 5 tysiecy na trójce to jest mul a jak muł to odrazu sie gotuje ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Nie 19:57, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Obok zbiorniczka jest przewód i na przewodzie złączka ze śrubą i tam odpowietrzasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 19:59, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
no dokladnie jak kolega wyzej sruba na krzyżaka ;D na węzu wchodzącym w pokrywe cylka ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Nie 20:02, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Nowy tłok przegrzałeś, mógł spuchnąc i porysować gładź cylindra. Nie dziw się ze złapala temperatury skoro nei odpowietrzyłeś układu po zalaniu płynem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 20:03, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
opiszcie moze mu jak sie odpowietrza ja niedlugo tez bd musial wlozyc silnik do ramy i odopwietrzyc a nie chce zajechac tloka to pokazcie krok po kroku jak odpowietrzyc uklad chlodniczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Nie 20:09, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
1. Zalewasz zbiorniczek płynem na maxa.
2. Odkręcasz tą małą śrubeczkę(ta która jest w pobliżu zbiorniczka).
3. Z tego otworu co była śrubka będzie leciało powietrze i poziom płynu spadnie bo układ zaczyna się uzupełniać.
4. Cały czas kontrolujesz stan płynu w zbiorniczku.
5. Gdy zacznie lecieć ciurkiem płyn z otworu, zakręcasz śrubkę.
6. Dolewasz płynu by był między Min - Max
7. Pijesz zimnego browca i się cieszysz odpowietrzonym układem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rajdowiec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 20:11, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Raczej tłok nie spuchnął bo po odkręceniu świecy patrzyłem na tłok i ruszał się bez problemu w cylindrze nawet jak go popchałem palcem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Nie 20:13, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ale nie ma żadnej filozofii Zalewasz między min-max, odpowietrzasz wykręcając tą śrube, aż (wy)tryśnie, zakręcasz i sprawdzasz na jaką temperature dochodzi, jak przekracza 85* i to sporo, to robisz jeszcze raz, tylko bez zalewania, a od śrubki ja tak robiłem i jest git majonez
edit. jak możesz popchnąć tłok palcem, to słaba komprecha, ale dopiero na dotarciu to chyba mało ważne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SzymonRS125 dnia Nie 20:15, 01 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Nie 20:17, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
rajdowiec napisał: |
Raczej tłok nie spuchnął bo po odkręceniu świecy patrzyłem na tłok i ruszał się bez problemu w cylindrze nawet jak go popchałem palcem. |
Świece odkręciłeś zaraz po zgaśnięciu?, jeżeli nie to tłok mógł "ochłonąć" ale rysy zostały, ale to tylko gdybanie, gdy nie zmierzysz kompresji to się nie przekonasz. No ale jeżeli z tłokiem i cylkiem jest okej to podstawowe rzeczy sprawdz - tzn czy paliwo dopływa jeżeli nie to przeczyść gaźnik filtr itp.
A i spróbuj wlać paliwa pod świece jeżeli ma kompresje to zapali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rajdowiec
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 20:28, 01 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jutro sprawdzę i od razu napiszę zapraszam do pomocy jutro o tej samej godzinie jak możecie Słabą kompresje bo pchnąłem palcem ? Odkąd dostałem z tulejowania mogłem pchnąć go palcem w cylindrze i palił od strzała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|