Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dariusz
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:21, 24 Cze 2012 Temat postu: Silnik Rotax 122 Aprilia rs 125 , naprawa czy wymiana ? |
|
|
Witam
Chciałbym przedstawić wam moją historie z aprilką ...
Kupiłem ją rok temu na początek sezonu jeździło mi się całkiem przyjemnie , fajny motor , ale do rzeczy. Pewnego razu po przejechaniu około 40km usłyszałem jakby strzał i silnik zgasł , okazało się ze się zatarła, wymieniłem cylinder na nowy nicasil , tłok tkzw. remont silnika . Po wymianie wszystko ok pojeździłem może 4, 5 tys kilometrów i nagle trzask koło w miejscu , tłok spuchł korbowód pękł, oczywiście nica-sil do wymiany co sadzicie warto inwestować w tuleje , nowy cylek , wymieniać korbe , rozpalawiac silnik , czy rozejrzeć się z innym silnikiem ... szukam już pare dobrych miesięcy silnika i powiem wam ze cena równa się prawie z cena całego motoru .
Wnioski :
a. wymagające wymiany :
cylinder , korbowód , tłok, pewnie regeneracje wału
b. silnik z aukcji którego przeszłości nie znam
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
peśku15
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 12:00, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja na twoim miejscu kupiłbym cały silnik nowy a tego sprzedałbym na części albo zostawiłbym sobie na później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:22, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
PO co caly silnik.... Zrob remont i tyle ale niech Ci oto zrobi ktos kto sie zna )) I wsadzaj dobre czesci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
peśku15
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 14:52, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
napisałem tylko to co ja bym zrobił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:51, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
OK ale kupic nowy silnik zajechany to powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
peśku15
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pon 20:35, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
nie no to musiałbyś zmieżyć kompresje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:41, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
peśku15 co Ci da że zmierzysz kompresje jak łożyska mogą być na wykończeniu, pojeździsz miesiąc i padnie Ci na korbie i też generalka.
Dariusz Ja na twoim miejscu bym kupił dobrą korbę, wstawił tuleje w cylinder i tłok kuty wossnera i powinno pojeździć z 20000km jeżeli zostanie dobrze złożony i prawidłowo dotarty i eksploatowany oczywiście.
Wszytko wyjdzie cie okolo 1200-1500zł ale masz pewność ze polatasz wiele km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:02, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
20000km ? hahha ;p Bez przesady. Nasze apki orygnialne po 12-15 wymagaja remontu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:17, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam 18500 przebiegu i dopiero teraz zrobiłem remont. A jeszcze jeździł normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:40, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ale po co jezdzic do zatarcia... ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 13:21, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja bym wybrał tuleje. Tańsza w kupnie i użytkowaniu bo jak ci sie jeszcze raz zatrze to robisz szlif i nowy tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Wto 22:57, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
matjag556 napisał: |
Ja mam 18500 przebiegu i dopiero teraz zrobiłem remont. A jeszcze jeździł normalnie. |
maciej910 napisał: |
Ale po co jezdzic do zatarcia... ? |
maciej910 ale pierdoły opowiadasz, aż żal czytać czasem ale cóż...
Dobrze i z głową użytkowana Apka wcale nie wymaga remontu po 12 czy 13 tyś km.
Utarł sie taki stereotyp bo ludzie:
1)"katują ile wejdzie"
2)nie sprawdzają stanu oleju smarującego bądź leją syf zapychający dozownik
3)jeżdzą na źle wyregulowanych gaźnikach
4)jeszcze kilka innych przyczyn..
Jak ktoś dba i śmiga z głową to nie ma opcji żeby zatrzeć (chociaż zdarzają sie przypadki losowe). Poza tym to że moto z czasem traci kompresje to nic nadzwyczajnego aczkolwiek nie ma na to reguly że tak musi być po 10 czy 15 tyś km.
A to zupełnie co innego niż zatarcie silnika, zatarcie następuje najczęsciej przez zaniedbania użytkownika a nie "bo tak". Trzeba o tym pamiętać a nie mylić pojęcia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:23, 07 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zdecydowałem sie na remont , jakiej firmy polecacie korbowód i czy tulejowanie wykonac w firmie motor-tech ? prosiłbym o jakies opinie dotyczace tej czesci i firmy ktora zrobi to porzadnie
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 9:24, 07 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz Aprilia
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:36, 07 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
w motor techu wymieniaja tez korbowod i za wszystko policzyli sobie 1100zł
cylinder tuleja 350
tłok wossner 350
korbowod wossner 350
i przebicie korbowodu 100 co sadzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 14:29, 07 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
moje zdanie jest inne, zrobić i sprzedać, niech kto inny się z tym męczy. Pełno osób na tym forum miało ten sam problem co ty ( w tym ja ) wstawią tuleje niby wszystko będzie fajnie, ale będą kłopoty z wyregulowaniem gaźnika kolejne zatarcia. Ja wwaliłem w apke 2500 zł i potem znów się zatarła zrobiłem remont sam i sprzedałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|