Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 22:23, 29 Kwi 2009 Temat postu: Silnik stanął przy 170kmh i zablokował koło!!! |
|
|
Witam wszystkich.
Jechałem dziś Trójmiejską obwodnicą i zachciało mi się przeciągnąć mojego "cukiereczka" na maksa. Po jakichś 5km na pełnym gwizdku przy 170km/h zblokowało mi tylne koło ale dzięki Bogu jakoś z tego wyszedłem. Nie jestem super mechanikiem,ale czuję że zatarłem sinik przegżewając go. Jak stanąłem na poboczu,to był nadal zblokowany,odpuszczając dopiero gdzieś po 15min. Próbowałem go odpalić,ale niestety. A jak brałem na zapych,to słyszałem jakby popuszczał gdzieś bokiem powietrze /może uszczelka pod cylindrem,głowicą/. Jutro spróbuję się do niego dobrać.
Załamka....
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
kuki100
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 12:32, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a przegrzałeś do ilu stopni??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
kamis__1992
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Strzałkowo
|
Wysłany: Pią 9:15, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mogła się zatrzeć spuchł tłok i zablokował sie i przy tym zblokował skrzynie i koło ci się zawleklo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 10:36, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie zdążyłem się do niego dobrać,także nic nowego nie napiszę. Jak stanąłem na poboczu,to pokazywał 98stopni C na wyświetlaczu.
Czy mogło stać się również coś z wałem czy skrzynią biegów????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:53, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja miałem to samo, tylko że koło mi się nie zablokowało...
Więc ... brałeś na pych :/ - źle ... ;/
w 100% masz do wymiany tłok .... i nie daj Boże tuleje ...
u mnie pękł pierścień ... i właśnie to musiałem zrobić :/
A i czy jak ci się zablokował, to strzeliło cos?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 16:53, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie,chyba nic nie strzeliło. Po prostu się zablokował i wyłączył. Z szóstego biegu wrzuciłem go na luz i tyle. A co będzie jeśli stało się coś z tą tuleją?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:54, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli tuleja jest zarysowana to jest do wymiany....
z tego co się orientuję to na nicasilu można wcale albo 1 szlif zrobić ...
Ja niestety nie miałem tego szczęścia ... i obecnie mam tuleje żeliwną ... (koszt tego jaki mnie wyniósł + nowy tłok wossnera (kuty) to ok. 800-900zł)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 20:58, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich po weekendzie!
Dobrałem się w końcu do mojego sprzętu. Zdjąłem cylinder....moto zatarty. Mam cylinder GILARDONI w którym pracował tłok z napisem METEOR /jednen pierścień/ o średnicy wg. mojej sufmiarki 53,5mm. W cylindrze nie ma żadnej tulei. Moje pytanie brzmi,czy mogę zrobić szlif bez tulejowania?!?!?! I jaki tłok powinienem zakupić.
I druga jeszcze bardziej nurtująca mnie sprawa,to luz na łożysku połączenia korbowodu z wałem,który wynosi ok 1mm poosiowo /na boki/. W pionie nie ma żadnego luzu. Wydaje mi się że nie jest to żaden problem,ale pierwszy raz w życiu rozkręcam motorek,więc wolałbym wiedzieć jak to powinno wyglądać.
Ostatnia sprawa to uszczelnienia. Uszczelka pod cylinder dotnę sobie sam z klingierytu odpowiedniej grubości /wg sufmiarki 0,5mm/. Ale oringi pod głowicą i pokrywą były czymś dodatkowo nasmarowane i nie wiem co to jest?!?!?!?
Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
szulagw
![](http://img39.imageshack.us/img39/7089/moderator2r.png)
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 13:45, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jest to smar do wysokich temperatur.Zastępuje on uszczelki.Z tym wałem jest wszystko ok lekki luz musi być,ale nie za wielki taki jaki opisujesz jest ok Cycek gilardoni często spotykany i dobry zamiennik w niemieckich motocyklach.Pozdrawiam.
Z tego co wiem nie da rady szlifu.www.motor-tech.pl
Poszukaj tematu na forum było już o tym pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18:36, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zawiozłem dzisiaj cylinder do szlifowania. Pan Hruzdowicz /podobno jeden z naj na pomorzu/ powiedział mi że może da się go honować. Jutro p 12g. odbiór,koszt tylko szlif to 60pln. Jeśli da radę w takiej wersji jak powyżej,to zakupuję tłok Vertexa i zobaczymy jak to będzie śmigać. Potwierdził mi również że ten luz na połączeniu korbowodu z wałem jest dopuszczalny. Także jestem dobrej myśli,iż może obędzie się bez większych kosztów. Dzięki Wszystkim za informacje.
Dopiszę puentę po mam nadzieję rychłym uruchomieniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 8:29, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Honowanie nic nie dało,za głębokie rysy... Wysyłam dziś cylinder do Moto-Techu, żeliwna tuleja i Wossner. Myślałem też o Polinim 160cm3,ale 1600pln to lekkie przegięcie.
Pozdrawiam wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:36, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli będziesz miał tak jak ja :]
Mi gites śmiga teraz
Także jak coś napisz jeszcze jaki koszt Ciebie wyszedł ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:06, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
OK,jak wróci i odpalę to napiszę co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
adrianellooo
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 0:12, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cylinder z żeliwną tuleją i tłokiem wosnera dostałem od Pana Woryny przedwczoraj. Dzisiaj po złożeniu była już pierwsza jazda próbna....wszystko OK. Jestem wyjątkowo zadowolony,ponieważ to mój pierwszy tak poważny "zabieg mechaniczny" w życiu i do tego zakończony sukcesem. Przejechałem z 20 km i nie zauważyłem niczego niepokojącego,także jestem dobrej myśli. Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie temperatury i docierania. Mianowicie u mnie podczas jazdy utrzymuje się pomiędzy 65-70-st.C,a na postoju dochodzi do 85 i nie wiem czy nie powinienem zainwestować w odkamieniacz chłodnicy. A druga sprawa,to docieranie... Przeczytałem wszystko o temacie na forum i zdaję sobie sprawę że 500km będę się musiał przemęczyć 50km/h,ale co dokładnie znaczy aby ją "przepalać" ,jak często to robić,z jaką prędkością i na jakich obrotach?
Pozdrawiam serdecznie.
Adrian
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adrianellooo dnia Sob 0:13, 30 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
hiszpan
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Sob 8:35, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o temperaturę to normalna rzecz ;p
a z docieraniem to od czasu do czasu po jakiś 200km od czasu do czasu przez chwile możesz go powoli przycisnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|