Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michall
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:25, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szukam rozwiązania, dzwonie do ludzi z allegro co robią Aprilie i ściągają części, mówią że ich zdaniem raczej nie kartery i że od nich nie zależy niby tak dużo ale nie wiedzą co może być dokładnie, a drudzy znowu mówią że to najprawdopodobniej wina karterów itd Macie inne propozycje. Nie wiem czy ryzykowac z samymi karterami bo nie wiem czy ta skrzynia się zgra z karterami ale ja myśle że nie musi to być chyba aż tak wszystko zależne jak skrzynia-kartery, lecz już dużo kasy w nią włożyłem więc teraz wolę dłożyć do kompletu niż później znowu rozbierać silnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michall dnia Pon 18:26, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Pon 23:10, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie baw się z karterami, stary, ja w Moto-Duecie napatrzyłem się na różne rzeczy, między innymi spawanie silników po wybuchu (2x Yamaha Grizzly i raz Honda VFR, wszystkie trzy fury były spawane przez miejscowego spawacza i znajomego chłopaków, McGyvera (takie ma przezwisko;P) a kartery były przygotowywane do spawania przez nas. Fury śmigają aż miło i nie ma z nimi najmniejszych problemów. Rotax to nie jest skomplikowany silnik, mistrzu. Tam po prostu coś musiało być sknocone, na coś nie zwrócona uwaga, coś spaprane. To musi chodzić porządnie i już. Po prostu ktoś odwalił fuszerkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michall
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:56, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mogło tak być lecz składał silnik rski z 2005r i skrzynia chodziła tylko później łożysko na wale poszło. Rozmawiałem z nim przed chwilą. Złożyl silnik, kartery niby pasują bo lekko wchodzą, wał korbowy itd wszystko luźno chodzi, biegi ładnie wskakują i redukują się jak sprawdzał na sucho, sprzęgło ładnie chodzi, wszystko super ale mówi że poprzednim razemteż tak było... Powiedziałem mu żeby złożył silnik wg easyparts.nl i sprawdził wszystkie podkładki czy są itd. I teraz 2 pytania:
1. Czy będzie dobrze jeśli to zostania złożone, ze skrzynią nie kupioną lecz gdy szwagier kupił Apkę rs właśnie z 2005r. dostał stare części w tym rozwaloną skrzynię robioną przed remontem i przed kupnem jeszcze przez poprzedniego właściciela. I z tamtej skrzyni wziąłem te zębatki które miałem rozwalone w mojej skrzyni. Posprawdzał porównał jedną do drugiej, pomierzył suwmiarką i te same. Lecz czy to się zgra na dłuższy czas i będzie dobrze chodzić?
2. Macie może zdjęcia, czy strone gdzie są zamieszczone zdjęcia wraz z informacjami jak krok po kroku złożyć silnik i z jakimi odpowiednimi momentami, co krok po kroku jaką podkładke, śrubę kiedy itd. Aby złożyć to prawidłowo bez przeoczenia niczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:44, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A przeciw waga dobrze ustawiona i wszystkie znaki byly? Mi sie wydaje ze mechanik musial cos spierd.
w razie wu zerknij tu moze cos pomoze
http://www.youtube.com/watch?v=3rhfD6rfpt0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 22:35, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiac borykałem się z podobnym problemem, skrzynie wymieniałem 2 razy, tylko że u mnie padały zawsze inne tryby. Teraz mam 3 skrzynie składałem według serwisówki, starannie, wszystkie podkładki uszczelka między kartery 0.5mm i jak narazie chodzi bez zarzutów a przelatałem na niej już ok 2k km.
Należy pamiętać o takich duperelach jak podkładki czy nawet uszczelka między kartery by była dobrej grubości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:59, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kolega ma racje kazda uszczelka czy podkladka spelnia ogromna role a takze dokrecanie srub z odpowiednim momentem! 0.5 czy 0.05 to jest duza roznica. Takze jesli wszystko zostalo poprawnie zlozone i doikrecone wedlug serwisowki nie ma sily zeby skrzynia sie posypala. Popatrz na tryby bedziesz widzial po uszkodzeniach czy skrzynia byla zle skrecona i scisnieta itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michall
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:36, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
odpowie ktoś na 2 poprzednie pytania?
Inny mechanik doradził mi żebym kupił nowy silnik lecz nie mam pieniędzy lecz spytałem czy mogę kupić sam dół silnika czyli bez tłoka, cylindra, korbowodu. Miał by ktoś na sprzedaż taki silnik tylko nie rozbierany i nie dłubany wcześniej? Dozbieram może jak najszybciej i nawet po zatarciu chyba będzie dobry bo i tak bez góry kupuję. Ma z Was ktoś może taki silnik ze skrzynią w bdb/dobrym stanie? Jak tak to za ile i gdzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|