Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 12:24, 08 Maj 2012 Temat postu: Ślizganie się sprzęgła |
|
|
Mam malutki problem, po wymianie tarcz, oleju (motul 10w40) sprzęgło ślizga mi się nie miłosiernie... Regulacja przy klamce nic nie daje, tzn odkrece na maxa, że nie ma luzu ślizga się... Przykrece prawie na maxa ze na klamce sprzegła jest tylko pare cm ślizga się... I co więcej powiem nie ciągnie... A chyba jak jest tak mało sprzęgła powinno ciągnąć... Zostaje regulacja przy silniku. Jak myślicie jest to problem regulacji? Czy czegoś innego? Jeśli regulacji to mam naciągnąć czy popuścić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Wto 15:44, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
damian.k1990
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 14:00, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nowe tarcze sprzęgłowe przed założeniem powinny być zamoczone w oleju przez kilka godzin. Jeśli wymieniłeś tarcze na nowe to nowe są pewnie trochę grubsze czyli jeżeli nie regulowałeś w pokrywie pozycji wysprzęglika to on automatycznie nacisk na kosz i masz efekt taki jak by było sprzęgło wciśnięte trochę. Musisz popuścić nakrętkę kontrującą i wykręcić trochę śrubę jest ona na imbus albo na płaski śrubokręt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rysio

Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Wto 14:31, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tak miałem po wymianie tarcz, to regulacja przy silniku pomogła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 15:34, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czy potrzeba jakiegoś klucza do tego?-.- Bo jak odkręcałem 10 kluczem czy tam 11 i imbusem odkrecalem no to całość mi się odkręcało... Trzeba jakoś trzymac kluczem 11 i odkrecac imbusem czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian.k1990
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 16:28, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
trzymasz imbusem w miejscu i popuszczasz kluczem( nakretka to kontra ) nastepnie jak juz popuscisz to musisz imbusem trochę wykręcić i potem dokręcić nakrętkę do oporu jednocześnie trzymając śrubę na imbus w miejscu zeby nie wkrecała sie z nakrętką. A co do oleju to wlałeś niewłaściwy sprzęgło znacznie lepiej ciała na oleju zgodnym z serwisówką teraz nie pamiętam dokładnie ale powinien być chyba to SEA75w90 sprzęgło chodzi na nim o wiele lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 16:59, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki teraz musze znaleść taki klucz gdzie będe mógl trzymac nakretke 11'stke i krecic imbusem Wiem, że w serwisówce polecają 90w, ale z tego co wiem dużo osób wlewa tez tego motula i bardzo wporządku działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ursu$
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zasole Bielańskie
|
Wysłany: Wto 20:44, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
waldorm, a niedawno się spierałeś że musi być 10w40 i koniec pokazałem ss z serwisówki i co? ale dobra mniejsza o to, spróbował byś tego 75w90 to zapewne lepiej by było bo szpece z aprilii raczej nie napisali tak z dupy że taki jest dobry tylko było mnóstwo testów i wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 22:21, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja sie nie spieralem ze musi byc tylko mówiłem, że też może być bo tak naprawde 10w40, a 90w praktycznie nie różni się niczym...
A miałem już ten to wlałem ten bo widziałem opinie gdzie ten też jest polecany i ogólnie apka to 3 moto do którego ten olej oleje i nie narzekałem ani razu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Wto 22:22, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian.k1990
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 22:46, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
różnica jest taka ze jest inna lepkość i gęstość oleju różnica jest odczuwalna zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku sprawdzałem na "własnej skórze" sprzęgło po wciśnięciu manetki nawet na zimnym nie rozgrzanym silniku i oleju nic nie ciągnie a biegi wchodzą jakby ciszej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 22:52, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
damian.k1990 napisał: |
różnica jest taka ze jest inna lepkość i gęstość oleju różnica jest odczuwalna zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku sprawdzałem na "własnej skórze" sprzęgło po wciśnięciu manetki nawet na zimnym nie rozgrzanym silniku i oleju nic nie ciągnie a biegi wchodzą jakby ciszej |
Niezgodze się, ja jeździlem na 10w40 i tak jakby lepiej chodziło sprzęgło itp, teraz mam 75w90 i odczuwam róznice na gorsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 22:57, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście jeździłem na 90w i teraz jezdze na 10w40 i tak samo jesli chodzi o biegi, sprzęgło, lepiej luz mi znajduje jakoś itd to odczuwam na + jedynie co sprzęgło musze wyregulować ale to już nie wina oleju raczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:50, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zostaw ten 10w40 i podkręć ta śrubkę na wysprzegliku powinno pomoc bo miałem tak samo. I musisz znaleźć nasadkę 11 i odkręcać nakrętkę kombinerkami jednocześnie trzymając śrubę kluczem imbusowym..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Pon 21:11, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
daty chłopie, daty. Temat z przed dwóch miesięcy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|