Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tłok
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mjanik10
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pią 16:02, 03 Maj 2013    Temat postu: tłok

witam , mam pytanie czy wymieniać ten tłok czy dojechać go jeszcze trochę ?Macie może jakieś przypuszczenia skąd mogły się wziąść te "wyszczerbienia" ?
foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tłok jest firmy vertex .
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:32, 03 Maj 2013    Temat postu:

Nawet tego nie wkładaj Smile Chyba że chcesz pewne zatarcie?
Albo tłok jest źle dobrany albo gdzieś na cylindrze go szczerbi. Kanały na cylindrze mają ślady po tym tłoku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mjanik10
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pią 17:47, 03 Maj 2013    Temat postu:

Co ciekawe kanały nie mają śladu po spotkaniu z tłokiem a cylinder był tulejowany i tłok dopasowywany w motor-techu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:49, 03 Maj 2013    Temat postu:

To dziwne. Bo to tak jakby tłok górą o kanał haczył.. Dozownik masz czy sam mieszankę dajesz? Pierścienie są całe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mjanik10
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pią 20:37, 03 Maj 2013    Temat postu:

Mieszankę robię sam , pierścienie całe .Moto jeździło do chwili wyjęcia tłoka tylko że miało 7,7B kompresji

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mjanik10 dnia Pią 20:39, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:34, 03 Maj 2013    Temat postu:

Gdyby to był simson to ja bym zakładał i jechał. Ale to nie jest tani sprzęt w eksploatacji więc ja bym radził wymienić. Ale jeżeli chcesz iśc po kosztach to zmierz tłok i zmierz średnice cylinda (albo oddaj do zakładu co Ci to mikrometrem zmierzą).
Jeżeli luz montażowy będzię się mieścił w ryzach to ja bym tylko lekko odpryski przeszlifował i jeszcze trochę polatał. Ewentualnie zmienił pierścienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:45, 03 Maj 2013    Temat postu:

Nie Smile tego Tłoka lepiej nie wkładaj Smile Bedzie tracił już na kompresji Smile też proponuje dobrze pomierzyć może jakiś błąd tam był Smile Bo dziwne to jest.. Dobierz nowy tłok wossnera i zobacz jeszcze czy cylek nie jest nigdzie zarysowany czy coś Smile Bo wiadome że wtedy kompresja bedzie słaba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:58, 03 Maj 2013    Temat postu:

Honowanie cylindra zrób jak zmieniasz już tłok. Znajdś sobie tłok zhonuj cylinder do odpowiedniej wartości aby utrzymywał się w ryzach luzu montażowego i będzię prażyć maszyna Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hubert514 dnia Pią 21:59, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mjanik10
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pią 22:35, 03 Maj 2013    Temat postu:

jeszcze jedno pytanko, jaki jest zalecany luz montażowy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:42, 03 Maj 2013    Temat postu:

Odrazu masz ostrzeżenie ode mnie nie słuchaj nikogo kto Ci tutaj na forum poda luz montażowy ani nic w internecie. Luz montażowy jest zależny od tłoka. Jeżeli zamówisz tłok to powinieneś mieć w jego instrukcji lub na stronie producenta. Dlaczego tak jest ? Otóż technologia wykonania tłoka oraz materiał z jakich są wykonane różnią się w poszczególnych modelach. Stąd też wiemy, że tłoki mogą byś stożkowate i mają różną rozszerzalność. W zależności od metali, stopów i innnych pierwiastków potrzebnych do wykonania Smile)
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Pią 22:43, 03 Maj 2013    Temat postu:

dla tulei:
-0.06 mm dla wossnera
-0.04 mm dla vertexa
na nicasil:
-0.04 mm dla wossnera
-0.02 mm dla vertexa.

Kazdy tłok ma to napisane na ulotce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasta18
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 22:50, 03 Maj 2013    Temat postu:

Sprawdź luzy korbowodu i zobacz łożysko korbowodu i luknij zawór czy nie ma na nim jakiś śladów bo trochę dziwne że takie coś się stało z tłokiem a i wyczyść se głowiczkę bo masz na pewno pełno odłamków od tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:05, 03 Maj 2013    Temat postu:

Kobwód na boki ma się ruszać. Aby nie było luzu góra dół. Smile)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasta18
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 23:18, 03 Maj 2013    Temat postu:

Ta tylko jak masz za duży luz na boki to jest źle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:20, 03 Maj 2013    Temat postu:

To już musiałby być bardzo duży przebieg wału aby luz był zbyt duży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin