Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 12:58, 11 Gru 2011 Temat postu: Tłumik RS można skrócić? |
|
|
Robię WSK z silnikiem od RS 125 rotax 123, i troche nie pasuje ta rurka cienka między dyfuzorem a końcówką, i na pewno będe musiał ją rozprostować, nie powinno to zaszkodzić, a mam takie pytanie, czy mógł bym ją skrócić, albo całkiem wywalić i odrazu jak sie kończy dyfuzor to przyspawać/przykręcić tłumik końcowy (tą puszkę) i nie straci silnik na mocy lub czy nie zmienią się jakoś osiągi czy charakterystyka pracy silnika itd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PeeTER
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 14:04, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz zaraz za dyfuzorem dać końcówkę, widziałem już kilka rs'ek z takim skróconym dyfem, są nawet takie w sprzedaży.
A tak po za tematem WSK z silnikiem rs'ki ? Załóż jakiś temat o budowie tego pojazdu bo jestem ciekawy jak to wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 17:29, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ok no to dobrze, niech się dla pewności jeszcze ktoś wypowie czy wtedy nie stracę na mocy, ani na momencie obrotowym który i tak nie jest za ciekawy.
Temat jest już założony tyle że na forum WSKi, tylko trzeba się zarejestrować i zalogować, ale warto bo opisuję wszystko od zera i oczywiście załączam, fotki na bieżąco i zamierzam dociągnąć tak temat do końca
oto link: http://www.wskonline.fora.pl/usprawnienia-mechaniczne,83/wsk-rs-125,5882.html#55430
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Nie 19:11, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Na pewno osiągów nie stracisz, byle byś tylko nie dotknął dyfuzora, w sensie, zebyś jego w żaden sposób nie naruszył, nie nadpiłował, rozumiesz? Swoją drogą to niezły kaskader jesteś, WSK to przecież strasznie miękki sprzęt, na zakrętach będzie trudno, szczególnie na oryginalnych kołach, chyba, że Project- Cross;P Ale to znowu jak z hopki wyskoczysz to rama jak trzaśnie to też nieciekawie xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 20:07, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, rozumiem. W razie czego zostawię może kilka cm tej rurki. Jeżeli nie logowałeś się na tej stronie to Ci powiem że ramę wzmacniam i to sprawdzonymi sposobami, wstawiłem zdjęcia na jej początku zanim zabrałem się za cały projekt praktycznie. A do lasu to mam MZ 150 ETZ e. A co do projektu cross to tymi sposobami którymi opisałem i będę wzmacniał Swoją ramę to wzmacniają właśnie ramy wyczynowe do lasu do przeróbek typu cross i dają rade z tego co pisali na internecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 21:53, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
sam mam wsk i na tym forum jestem zalogowany więc na pewno obejrzę to
wiesz co jeśli coś byś stracił to minimalne straty nawet nie odczujesz, bo wiadomo rura wydechowa w 2t z membraną jest jakby doładowanie w dyfuzorze część spalin się cofa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ursu$
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zasole Bielańskie
|
Wysłany: Nie 23:10, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
za dyfuzorem nic się nie stanie jak skrócisz, co innego jakbyś skracał odcinek od cylka do dyfuzora to wtedy coś się zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pon 21:19, 12 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, w takim razie tnę rurkę i dopasuje odległość tak jak Mi pasuje, nie tykając dyfuzora
A co do projektu, martwi Mnie tylko jedno, że silnik w ramie będzie na sztywno, no ale może nie będzie tragedii, zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Wto 20:03, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Zawsze możesz zrobic sobie flansze na poduszkach, to dużo pomoże i odpadnie Ci przerabianie mocowań silnika w ramie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 22:09, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Flansze na poduszkach? Jak to wygląda i na jakieś zasadzie bo nie kojarze?
Wie ktoś może czy dwie chłodnice od skutera Gilera Runner 50 wystarczą połączone szeregowo? Jedna jest wymiarów wys. 11cm szer 24cm. Bo musze jakieś dwie małe dać na bok tak jak ma chyba VTR 1000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Śro 19:21, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Musisz sobie wymyślic jakieś dwa kawałki blachy, w których zrobisz tulejki metalowe, w tulejki nabijesz simmerblocki chociażby z zawieszenia silnika od Keeway'a Hurricane'a, następnie przez poduszki przeciągasz szpilkę, która ma przechodzic przez otwór montażowy silnika Rs, dzięki temu silnik i flansza będzie na miękkim zawieszeniu, teraz tylko przykręcisz naszą flnszę bezpośrednio do mocowań WSK i miękkie zawieszenie silnika gotowe. Trudno to wytłumaczyc, jeśli nie brak Ci kombinatorskiej wyobraźni to powinieneś to zobaczyc w głowie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 21:11, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Troche Cię chyba rozumiem, ale Ja już nie mam mocować w tej ramie do WSK tylko do RS. Jak będzie trzęsło za bardzo to sobie coś wymyśle i wtedy się będe martwił.
Ok, ponawiam pytanie, czy dwie chłodnice połączone szeregowo od gilery runner 50 wydolą? Bo mam do kupna i czekam aż ktoś Mi odpowie. Dzięki z góry i czekam, na odpowiedź
A jak nie wiecie to może niech ktoś poda 3 wymiary chłodnicy od RS 125 albo AF1 (sam kwadrat bez rurek na węże, i grubość) i sie obliczy objętość, porówna sie z chłodnicą od gilery razy dwa i jak mniej więcej będzie sie zgadzać to biore.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kusy6 dnia Czw 17:29, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Czw 22:13, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Powinny dac radę, jak by się grzała to wiatrak ew. dodatkowa chłodnica, ale według mnie dadzą radę. Ja bym się jednak na twoim miejscu przeszedł na złom i poszukał jakiejś nagrzewnicy samochodowej, zapłacisz grosze a będzie nawet wydajniejsza niż oryginał z Rs. Musisz pamiętac, że Rotax to wysilony motor, on strasznie nie lubi zbyt dużej temperatury. Lepiej dmuchac na zimne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 22:33, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Nawet nie trzeba złomu, na allegro nowe do golfa III widze po 23zł są: [link widoczny dla zalogowanych]
Tylko to ma być niby lepsze niż chłodnica od skutera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy6
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 18:20, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ok, pytałem sie szefa mechanika co sądzi o tych nagrzewnicach, powiedział że były by, ale są delikatniejsze, więc pozostanę przy chłodnicach, a dodatkowo gorzej to było by odpowietrzyć.
A wracając do chłodnic, to chłodnica od af1 ma wymiary:
140x405x55 więc ze wzoru na objętość graniastosłupa AxBxH obliczyłem że to jest 3118500mm chyba sześciennych.
A chłodnica od gilery runner jest wymiarów:
110x240x35 więc wynik razy dwa to wyszedł 1848000mm sześciennych, więc troche mało, trzy te chłodnice nawet było by troche mało. Spróbuje znaleźć troche większą może. Ale jeszcze oblicze objętość chłodnicy od RS i zobaczę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kusy6 dnia Pią 18:27, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|