Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtigger
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin / Luton
|
Wysłany: Sob 3:17, 06 Mar 2010 Temat postu: Ustawienie pozycji walka balansowego (balance shaft) POMOCY! |
|
|
Czy moze ktos dysponuje wiedza / zdjeciem ustawienia walu balansowego wzgledem walu korbowego w silniku Rotax 123 Aprilia RS 125 z 1998r?
Rozbierajac silnik zapomnialem zwrocic uwage na znaczniki i sposob ustawienia plastikowych zebatek. Jestem na etapie zakonczenia naprawy i wlasnie pojawil sie problem... Walek balansowy ma kreske znakujaca, wiec z tej strony to nie klopot.
Kwestia jest ..: w jakiej pozycji wsunac plastikowa zebatke na wal korbowy. Czy znacznik ma byc wyrownany kluczem (key) czy moze w jakiejs innej pozycji??
Zaznaczam, ze chodzi o silnik gdzie wal od strony sprzegla ma gwint na nakretke a nie na zapinke. Wiec na wale nie ma sladu po zadnym znaczniku.
Czy ktos moze jest w stanie pomoc?
Pytam, bo chce oszczedzic czasu i fatygi (i ewentualnych uszkodzen) na proby odpalania silnika po wlozeniu do ramy i kilkukrotnym skladaniu i rozkladaniu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wtigger dnia Sob 12:29, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MarTinI
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:16, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam kreske na wale, popatrz dobrze, na końcu wałka jest nabite.
A co do usawienia wałka, to powinien być ustawiony przeciwnie do przeciwwagi wału, czyli tam gdzie stopa korbowodu jest, jak korbowód zjedzie w dół maks, to wałek wyrównoważający(bo tak to sie prawidłowo nazywa) wtedy ma iśc na samą góre. i one sie tak zmieniają w ruchach, dzięki czemu silnik tak nie wibruje, cała filizofia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarTinI dnia Sob 14:07, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wtigger
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin / Luton
|
Wysłany: Sob 16:56, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki. Przepraszam za nazewnictwo, ale nie jestem mechanikiem i znam jedynie angielskie prawidlowe okreslenia.
Przygladalem sie walowi dokladnie i sek w tym, ze tegoz nabicia nie ma ani sladu. Jak to ma dzialac to mniej wiecej wiem. Chcialem po prostu byc precyzyjny, aby nie wyszly jakies wibracje przy wysokich obrotach w czasie jazdy.
A takie pytanie dodatkowe ... Nabicie znaczace na walku wyrownowazacym znajduje sie po stronie pustej czy po stronie masy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarTinI
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:22, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego zarzuć fotke tego wału Twojego pomoge
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wtigger
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin / Luton
|
Wysłany: Czw 8:35, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki. Poradzilem sobie kierujac sie Twoimi wskazowkami / sugestiami.
Temat bedzie gotowy do zamkniecia, tylko umieszcze rysunek (dokladnie wyjasniajacy zagadnienie) dla przyszlych poszukujacych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|