Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zablokowane koło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pon 20:37, 15 Kwi 2013    Temat postu: zablokowane koło

witajcie,
byłem dziś sobie polatać apką jednak moj przejażdżka dosyć szybko się skończyła ;/
najpierw ją odpaliłem i poszłem się przebrać i chodziła na wolnych przez ok 10min.
potem wyjeżdżam z placu no i jade i po przejechaniu może z 10 km wyjechałem na trase i lece sobie obr 9k i nagle zaczynają spadać najpierw powoli a potem coraz szybciej i nagle cisza i słychać tylko pisk opony... złapałem sprzęgło i zjechałem na bok.
po 5 min jak ochłonąłem troszke to sprawdziłem czy odpali no i kręce i odpaliła szybciej niż zawsze ale strasznie chuczało w silniku no to zgasiłem i wąż od chłodnicy był gorący i pcham te 4km do domu ;/
w garażu jak troche ostygła wykręciłem świece, miała kolor kawy z mlekiem ale była sucha (powinna być chyba mokra od oleju). na wykręconej świecy zakręciłem rozrusznikiem i już wtedy nie chuczało nic.
z góry zakładam że albo tłok się zatarł albo łożyska ;/
ale mogą być jakieś inne mniej kosztowne przyczyny ? już wywaliłem 500zł w remont skrzyni dopiero co silnik poskładany miesiąc temu a tu takie coś ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Pon 20:50, 15 Kwi 2013    Temat postu:

Sciagaj głowice to sie dowiesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek375
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pon 21:58, 15 Kwi 2013    Temat postu:

Ja miałem coś podobnego , jechałem sobie elegacnko ^^ i nagle spadek mocy , moto samo traciło moc, więc z 6 biegu redukcja raz , dalej traci moc, no to na cztery redukcja i dalej to samo ... i tak do jedyneczki aż moto w miejscu się nie zatrzymało. Ani popchnąć ani nic, bo koło tylnie zblokowane , po 10-15 minutach odpuszczało mogłem dalej jechać. Przyczyna ? Pęknięta tarczka sprzęgła i mocno zużyte sprężyny. U cb też nie wykluczone że tłok złapał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 5:03, 16 Kwi 2013    Temat postu:

po złapaniu tłoka musze go wymieniać ?
sprzęgło raczej mam dobre bo normalnie chodziło.
ale czy świeca nie powinna być mokra z oleju troszke ?
jak najlepiej zlikwidować dozownik ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianek3700
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzeszczany

PostWysłany: Wto 5:17, 16 Kwi 2013    Temat postu:

Musisz rozkręcić i zobaczyc jak to wyglada w srodku-tłok i cylinder. Nie zawsze po złapaniu trzeba wymieniac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 6:02, 16 Kwi 2013    Temat postu:

dziś jak ze szkoły wróce to rozbiore i dam znać jak to wygląda.
a jak najlepiej wywalić dozownik?
i jaką mieszanke robić ? 1:50 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noplo
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:27, 16 Kwi 2013    Temat postu:

Dozownik w sumie został po coś wymyślony, więc nie ma co go wywalać, jeżeli będzieszo niego dbał oczywiście, sprawdź go bo wygląda tak jakby za mało oleju dostawała i dlatego tłok złapaĺo po wkręceniu jej na wyższe obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek375
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 12:53, 16 Kwi 2013    Temat postu:

świeca powinna być taka kawa z mlekiem , a co do dozownika to zostaw, przeczyść pompkę , zobacz czy podaje i będzie git Wink a sprzęgło u mnie też chodziło normalnie.... tylko od czasu do czasu potrafiło złapać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 13:45, 16 Kwi 2013    Temat postu:

ale silnik dopiero co po wymianie skrzyni biegów tak że był cały czyszczony łącznie z dozownikiem
dozownik podawał olej raz na jakiś czas po kilka kropli przy kręceniu ręką ale tak jest skonstruowany i nie może podawać ciągle
po złożeniu i po odpaleniu też pompował olej
dobra ide spuścić płyn i ściągam cylinder jak zrobie to dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek375
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 13:53, 16 Kwi 2013    Temat postu:

no to wymieniałeś skrzynie biegów a nie sprzęgło , sprężyny moją być już za słabe , tarczki zjechane i prosta sprawa, koło blokuje Wink jak rozkręcisz daj znać ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 16:53, 16 Kwi 2013    Temat postu:

odkręciłem tylko głowice bo cylindra bez wyciągania silnika wyciągnąć sie nie da i cylinder wygląda normalnie ma widoczne takie smugi ale nie ma rys ani nic
tłok w cylindrze jak nim poruszałem ma luz ok 1mm ale 1 pierścień dotyka cylindra (drugiego nie widać)
wbiłem bieg i go delikatnie popchnąłem i szumiało.
podejżewam łożyska na wale ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Wto 18:52, 16 Kwi 2013    Temat postu:

Jak tłok i cyc jest cały to obstawiam łożyska wału. Jak będziesz zmieniał to daj z luzem C4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 19:02, 16 Kwi 2013    Temat postu:

zawioze ją jutro chyba do mechanika i niech robi bo ja już nie mam siły do tej apki..;/
złożony silnik, przejechane 25km i znowu trzeba rozbierać ;/
jak narazie wpakowałem 1300zł w nią ciekawe ile jeszcze będzie trzeba ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek375
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 19:54, 16 Kwi 2013    Temat postu:

pociesze cie że ja w swojego trupa włożyłem ponad 2,5 k Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Wto 20:10, 16 Kwi 2013    Temat postu:

ale ja już nie mam funduszy zbytnio ;/
i ogulnie to mieszkam 200m od mostu na którym się krzyżują S1iE75. jak słysze i widze jak inni jeżdżą a ja stoje to mnie cholera bierze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin