Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zablokowane koło RS 125
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Pią 22:43, 13 Wrz 2013    Temat postu:

Ty robiłeś 1:25 i jakoś długo nie pojeździłeś skoro tłok spuchł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 6:58, 14 Wrz 2013    Temat postu:

TeDeX +1
a Ty barti sie gówno znasz i Twój mechanik od komarków tak samo (mam gościa zna wsi co składa komarki od 40lat i jak mi powiedział bym uszczelniacze odwrotnie założył to go wyśmiałem)
mój mechanik od apki składa quady na dakar, motocykle i motorówki i powiedział że w żadnym wypadku nie lać do apki więcej niż 1:45.
i jak tak sie Twój mechanik zajebiście zna to po kiego zakładasz temat? jedź do niego, młotkiem postuka, doleje oleju na 1:10 i powie że możesz jechać ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 9:23, 14 Wrz 2013    Temat postu:

O ile wiem, forum jest miejscem gdzie gdzie można podyskutować z ludźmi mającymi podobne zainteresowania. Ja w każdym razie tak to traktuję. Na temat docierania jest trochę dostępnych publikacji i faktycznie ja nie czuję się uprawniony do udzielania porad jak to robić. Mogę jedynie podzielić się swoim doświadczeniem. Z zaznaczeniem że się nie znam Wink Wink
Ogólną zasadą w eksploatacji silników dwusuwowych jest stosowanie mieszanki od 2 do 4 % przy zastosowaniu współczesnych olei wysokiej jakości. A więc w zasadzie to co zaproponował mechanik Bartiego mieści się w górnej granicy. Z kolei propozycja stosowania mieszanki 1.50 (2%) również mieści się w granicach ogólnych norm. Nie mniej istnieje przekonanie poparte (jak sądzę) badaniami, że w trakcie docierania należy stosować nieco więcej oleju. Spotkałem się też z opinią, że docierać można na docelowych proporcjach. Skutki zbyt małej ilości oleju są znane więc je pominę. Przy zbyt dużej ilości musimy się liczyć z tym, że w silniku pojawi się nagar, podobnie w układzie wydechowym, a to nie jest ani zdrowe ani potrzebne. Poza tym mogą pojawić się problemy z odpalaniem. Ja stosuję mieszankę 1.40. I raczej nie więcej.
Barti. Jeżeli już złapało tłoka, to warto byłoby wyjąć cylinder i obejrzeć go.
Tedex. Jeżeli Cię w jakiś sposób uraziłem to pisz na PW postara się wyjaśnić Ci dlaczego mam o Tobie zdanie takie jakie mam. Zaśmiecanie koledze tematu jest złym rozwiązaniem.
P.S.
Nie jestem zawodnikiem, ani mechanikiem. Po prostu jeżdzę sobie i naprawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 15:42, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Najlepiej lać 1:25 i zajebać sobie zawór i wydech. POtem płakać że jest nieszczelne i coś Cieknie.
Imo sam docierałem Rs 2 razy,i lałem 1: 40. Co ten olej ma niby dać, chyba tylko zasłone dymną za tobą, i ciągłe kapanie z końcówki wydechu, dyskusja na dalszy teamt nie ma sensu, lanie większej ilości oleju tylko szkodzi, tak samo, jak pseudo oszczędzanie silnika, i nie odkręcanie na dotarciu.
W żeliwnych powietrzakach, gdzie pierścienie nie były honowane, to był mus, bo odkręcenie tam momentalnie przegrzewało silnik, i tłok był słabszej jakości, pozatym nie było takich dokładnych selekcji cylinder tłok.
Lanie oleju miało na celu, złagodzenie to bo tam nie trudno było o zatarcie, pomijając ten fakt, to i tak starsze 2 t to silniki nisko obrotowe wsk mz, tam nie trzeba kręcić żeby jechało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:13, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Nie chcę już z wami prowadzić kłotni ile powinno się lać oleju, poprostu ja czuje się pewniej jak wleje więcej. Włożyłem ponad 1000 zł w remont więc naprawdę chciałbym aby jak najdłużej mi chodziła. Dziś stało mi się tak znowu tylko tym razem prawie wogóle nie zachamowało koła. Jechałem na 6tce ponad 100 i zacząłem go spuszczać z obrotów potem znowu dałem, puściłem i znów zgasł, koła nie zatrzymało prawie nic, zleciałem na pobocze i miałem problem ze zbiciem biegu z 6 do 1. Ale wydaje mi się, że gdyby tłok spuchł jak mówicie, to niemógł bym zapalić go przez dłuższy czas, a ja stanąłem i odpalił odrazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białobrzegi->prawie

PostWysłany: Sob 20:17, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Może to śmieszne, ale kolega w tzr dawał właśnie więcej oleju to mu zajebało cały wydech w taką maź jakby nie przepalony olej czy coś, więc ja bym tam zajrzał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:30, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Już sam nie wiem co robić, bo boje się że jak pojade w trasę to znowu zgaśnie. Tak się dzieje jak dostanie mocniej i jedzie cały czas na 6 biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:58, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Ktoś z was ma jeszcze jakiś pomysł co robić ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 21:12, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Rozebrać i obejrzeźeć co w środku.
Kto Ci robił tuleję? Motor-tech z Katowic? Jaki tłok założyłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 21:25, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Tylko proszę nie pisz ze Meteora:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:56, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Tuleja z motor tech, tłok meteora, korba jasil, łożyska skf, dobre simmeringi itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:58, 14 Wrz 2013    Temat postu:

z tym że przed tym remontem tłok był też meteora i apka chodziła bez zarzutów, czy zimna czy ciepła zawsze tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 22:04, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Meteor nie ma zbyt pochlebnych opinii. Ale Piotrek o tym wie i bierze pod uwagę ich kiepskie właściwości termiczne. Poza tym dociera wstępnie na stanowisku.
Jeżeli rzeczywiście zaciera Ci się silnik to po rozebraniu będzie widać. Wtedy zawieź mu części do poprawki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barti607
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:08, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Tuleja robiona była wcześniej, teraz zrobiony był szlif tuleji. I wszystko fajnie wcześniej chodziło, teraz miałem luz na korbowodzie i się wszystko posypało naprawiłem a tu taka niespodzianka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: wziąść kase na paliwo?

PostWysłany: Nie 0:18, 15 Wrz 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę przeczytaj sobie i znajdź sobie mechanika nowszej daty który naprawi Ci moto wyczynowe (o to takie moto jest rs bo w silniku 125 34KM to nie jest mało) a nie jakies skuterki czy komarki w których dociera do przez pierwsze 50km 30km/h potem 50km/h itd... Bez jaj... Tak takiego motocykla nie dotrzesz zwłaszcza stosując więcej oleju... I zapewn lejąc jeszcze olej z wyższej półki... Tak jak sam nazwa wskazuje to jest DOCIERANIE i pierścienie na tłoku i powierzchnia cylindra muszą się DOTRZEĆ (czyli zetrzeć cienką warstwe) co przy dolewaniu wysokiej jakości oleju filtr olejowy na to poprostu nie pozwala i taki silnik nie to, że się nie dotrze to po 1 po 2 będzie non stop łapał temp. bo będzie nie dotarty, zbierze się w chuj nagaru na tłoku co w efekcie da Ci efekt zatarcia go na nowo Smile Jeśli już się to nie zrobił


A tak w ogóle to, że wybuliłeś na remont silnika 1000zł i to jeszcze z meteorem to nie skomentuje.... (Jak można do tego silnika włożyc meteora? to ja do 50cmm3 nie włożyłem meteora jak remont w crossie robiłem)

A no i docierałem tak jak mówie i z tego co wiem nastepny właściciel jeździł 2 sezony po mnie jeszcze i silnik jakoś się nie zatarł Smile


Pozdrawiam wszystkich mechaników zajmujących się komarkami, simsonami, mztkami, skuterami chinskimi od 15lat!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin