|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Indic
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wadowice, małopolskie
|
Wysłany: Pią 18:24, 27 Lip 2012 Temat postu: zatarty problem |
|
|
Witam, z góry proszę o szybkie odpowiedzi i niezbędną pomoc.
Przedwczoraj z rana wyjechałem motorem, a po przejechaniu dosłownie trzech, czterech km zablokowało mi koło, motorek zgasł i lipa. Najprawdopodobniej się zatarł. ;|
Stąd moje pytanie, czy poza oczywistym tłokiem, do wymiany niedajBoże będę miał o wiele więcej rzeczy..?
Czy jeśli już do wymiany będę miał ten nieszczęsny cylinder to czy przekroczę cenę 1000 zł.?
Ogólnie poproszę o jakieś informacje ludzi, którzy mieli z czymś takim do czynienia..;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pionki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Indic
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wadowice, małopolskie
|
Wysłany: Pią 19:12, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie o taką pomoc mi chodziło, ze względu że wyszukiwarka troche czasu zajmuje, a ja go nie mam. Prosiłbym o dosłownie jednego pomocnego posta, nic więcej zwięźle i na temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pią 19:34, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Indic napisał: |
Właśnie nie o taką pomoc mi chodziło, ze względu że wyszukiwarka troche czasu zajmuje, a ja go nie mam. Prosiłbym o dosłownie jednego pomocnego posta, nic więcej zwięźle i na temat. |
Doceniam twoją kulturę
Możliwe, że wystarczy sam tłok + uszczelki, ale to w najlepszym wypadku.
Druga opcja jest taka, że jeżeli nie masz wbitej tulei żeliwnej (oryginał ma nicasil) lub tłok zniszczył mocno obecną tuleję lub nicasil, wykonujesz tulejowanie cylindra i dobierasz pod to new tłok koszt około 700 zł + uszczelki.
Trzecia opcja to nowy cylek oryginał na nicasilu i tłok, bodajże 1450 zł z tego co pamiętam...
Czwarta opcja możesz szukać coś na allegro używanego w dobrym stanie, jednak bym nie ryzykował, ostatnio była afera... jakiś palant wysłał chłopakowi zatarty cylinder a miał być sprawny.... i Chłopak utopił kase bo nawet przez allegro to nie było. Pozdrawiam powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Pią 20:52, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
A jak jechałeś to dymiła ci tak jak zawsze bo możne tylko łożyska na wale padły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pią 21:55, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Holew napisał: |
A jak jechałeś to dymiła ci tak jak zawsze bo możne tylko łożyska na wale padły |
Raczej powinieneś zapytać jaka była temp w momencie zatarcia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Pią 22:26, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
pisze ze przejecha 3 kilometry to sie dobrze nie rozgrzała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pią 23:56, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Holew napisał: |
pisze ze przejecha 3 kilometry to sie dobrze nie rozgrzała |
Panie, nie rozumiesz Pan...
W trakcie zacierania się góry, lub świeżutko po zatarciu temp zazwyczaj skacze w okolice 100 stopni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Indic
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wadowice, małopolskie
|
Wysłany: Sob 17:10, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Moja rs jest w trakcie drobnych przeróbek, nie posiada licznika więc nie podam wam temperatury..
Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że motorek już czeka na cylek, tłok, pierścienie i uszczelki, mechanik sie postarał i znalazł czas na mojego piździka.
Mam nadzieję, że wszystko sprawnie pójdzie..
Co do rozgrzania, dymienia, itd... Motorek nie był nierozgrzany. Koło 10 rano pojechałem do miasta, 15 km tam i z powrotem, poźniej odpoczął z jakieś półtorej godziny i wyjechałem po raz kolejny, z niezbyt zabawnym skutkiem - "pcham, ale mam" ;o. Oczywiste jest, że po tej przerwie ostygł, lecz nie był jak lodówa, nie musiałem się starać, aby odpalił.
Chciałbym jeszcze jedno się dowiedzieć... Co mogło być powodem zatarcia.?
Poza oczywistym brakiem oleju w mieszance lub po prostu zużycia się..?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Indic dnia Sob 17:17, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Indic
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wadowice, małopolskie
|
Wysłany: Sob 17:44, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Indic napisał: |
Moja rs jest w trakcie drobnych przeróbek, nie posiada licznika więc nie podam wam temperatury..
Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że motorek już czeka na cylek, tłok, pierścienie i uszczelki, mechanik sie postarał i znalazł czas na mojego piździka.
Mam nadzieję, że wszystko sprawnie pójdzie..
Co do rozgrzania, dymienia, itd... Motorek nie był nierozgrzany. Koło 10 rano pojechałem do miasta, 15 km tam i z powrotem, poźniej odpoczął z jakieś półtorej godziny i wyjechałem po raz kolejny, z niezbyt zabawnym skutkiem - "pcham, ale mam" ;o. Oczywiste jest, że po tej przerwie ostygł, lecz nie był jak lodówa, nie musiałem się starać, aby odpalił.
Chciałbym jeszcze jedno się dowiedzieć... Co mogło być powodem zatarcia.?
Poza oczywistym brakiem oleju w mieszance lub po prostu zużycia się..? |
I dodatkowo, proszę o rzetelną odpowiedź.. Czytałem na tym forum porównanie 122 do 123 rotaxa, tam pisze, że nie da się podmienić.. A tymczasem, na necie pełno jest aukcji, które opisują możliwą podmianę poprzez rozwiercenie rozstawu śrub... Bujdą jest fakt podmiany czyż tak.>?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Nie 9:56, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Pozdro wiercić śruby w cylku, cylinder od 123 różni się od 122 i tyle. I jak masz 122 to ma być od tej wersji a nie jakieś kombinowanie. Kolejna przyczyną zatarcia po tych co wymieniłeś może być zbyt wysoka temp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Indic
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wadowice, małopolskie
|
Wysłany: Nie 14:22, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
warto.?
I jeszcze.. Lepiej odblokować po dotarciu czy jeszcze przed , by motorek się docierał "pełną gębą za pasem" .?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Indic dnia Nie 15:30, 29 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:15, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No wiadome że lepiej po? PO co masz go kręcić i zapierdzielać nie wiadomo ile na dotarciu? Raz na jakis czas mozna przygazować ale nie ze kręcisz Ją cały czas na wysoko: ) CO po odblokowaniu bedzie łatwiejsze..
Cylek wygląda ok Ale czy nie lepiej albo kupić używke ale tylko przy zobaczeniu jej na żywo? Albo oddać stary Cylek do tulejowania? Tuleja i tłok to chyba coś koło 800/900zł A cylek masz za 800 może i na Nicasilu ale używka i nie wiesz w jakim jest naprawde stanie Zdjęcia to też najlepszej jakości nie są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pon 9:15, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja bym proponował oddać cylek do tulejowania w motor-techu bodajże 700 zł za wszystko a później w razie co można zawsze zrobić aby szlif i nowy tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pon 17:07, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
też mi się zatarł na początku roku, pompa podawała za mało oleju i stało się...
Zrobiłem dokładnie tak, jak proponuje przedmówca. Wysłałem cylek do motortechu, włożyli tuleję 350zł, dobrali tłok Wossnera 350zł i przysłali. Dokupiłem uszczelki na allegro i samemu udało mi się to wszystko złożyć.
Niestety... po prawidłowym (!) docieraniu, po jakichś 400km od remontu tłok spuchnął już przy 7-8k obrotów. Później puchnął jeszcze kilka razy (blokuje koło - bardzo podobnie to wygląda jak przy zacieraniu). Czasem bardziej (musiałem poczekać kilkanaście minut), ale zazwyczaj zaraz po zatrzymaniu się mogę od razu odpalić i jechać. Co ciekawe apka nie traci na mocy, tłok puchnął mi już z 10 razy a spokojnie śmiga 150+km/h. Nie sprawdzam v-maxu bo na 99% znowu spuchnie. Teraz po dystansie blisko 1000km od remontu, gdy dałem jej na maxa na 1 biegu to pod koniec wkręcania się znów przyhamowała. Słyszałem coś, że po 2,5k km się uspokoi, ale nie wiem.
Może u Ciebie nie byłoby takiej sytuacji, czego Ci życzę, ale gdy opisałem te puchnięcie na forum to odpisali, że to wina tulejowania, że mogłem wymienić cały cylinder (co kosztuje). Albo może w motortechu mniej dokładnie robią. Albo jakiś lipny tłok... ale raczej nie bo Wossner chyba nie jest złą firmą?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Pon 17:15, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|