Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zatarty problem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Indic
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice, małopolskie

PostWysłany: Pią 18:24, 27 Lip 2012    Temat postu: zatarty problem

Witam, z góry proszę o szybkie odpowiedzi i niezbędną pomoc.
Przedwczoraj z rana wyjechałem motorem, a po przejechaniu dosłownie trzech, czterech km zablokowało mi koło, motorek zgasł i lipa. Najprawdopodobniej się zatarł. ;|

Stąd moje pytanie, czy poza oczywistym tłokiem, do wymiany niedajBoże będę miał o wiele więcej rzeczy..?
Czy jeśli już do wymiany będę miał ten nieszczęsny cylinder to czy przekroczę cenę 1000 zł.?
Ogólnie poproszę o jakieś informacje ludzi, którzy mieli z czymś takim do czynienia..;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pionki

PostWysłany: Pią 18:55, 27 Lip 2012    Temat postu:

https://apriliars125.fora.pl/search.php mam nadzieję, że pomogłem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indic
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice, małopolskie

PostWysłany: Pią 19:12, 27 Lip 2012    Temat postu:

Właśnie nie o taką pomoc mi chodziło, ze względu że wyszukiwarka troche czasu zajmuje, a ja go nie mam. Prosiłbym o dosłownie jednego pomocnego posta, nic więcej zwięźle i na temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 19:34, 27 Lip 2012    Temat postu:

Indic napisał:
Właśnie nie o taką pomoc mi chodziło, ze względu że wyszukiwarka troche czasu zajmuje, a ja go nie mam. Prosiłbym o dosłownie jednego pomocnego posta, nic więcej zwięźle i na temat.


Doceniam twoją kulturę Smile

Możliwe, że wystarczy sam tłok + uszczelki, ale to w najlepszym wypadku.
Druga opcja jest taka, że jeżeli nie masz wbitej tulei żeliwnej (oryginał ma nicasil) lub tłok zniszczył mocno obecną tuleję lub nicasil, wykonujesz tulejowanie cylindra i dobierasz pod to new tłok koszt około 700 zł + uszczelki.
Trzecia opcja to nowy cylek oryginał na nicasilu i tłok, bodajże 1450 zł z tego co pamiętam...
Czwarta opcja możesz szukać coś na allegro używanego w dobrym stanie, jednak bym nie ryzykował, ostatnio była afera... jakiś palant wysłał chłopakowi zatarty cylinder a miał być sprawny.... i Chłopak utopił kase bo nawet przez allegro to nie było. Pozdrawiam powodzenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Pią 20:52, 27 Lip 2012    Temat postu:

A jak jechałeś to dymiła ci tak jak zawsze bo możne tylko łożyska na wale padły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 21:55, 27 Lip 2012    Temat postu:

Holew napisał:
A jak jechałeś to dymiła ci tak jak zawsze bo możne tylko łożyska na wale padły


Raczej powinieneś zapytać jaka była temp w momencie zatarcia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Pią 22:26, 27 Lip 2012    Temat postu:

pisze ze przejecha 3 kilometry to sie dobrze nie rozgrzała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 23:56, 27 Lip 2012    Temat postu:

Holew napisał:
pisze ze przejecha 3 kilometry to sie dobrze nie rozgrzała


Panie, nie rozumiesz Pan...

W trakcie zacierania się góry, lub świeżutko po zatarciu temp zazwyczaj skacze w okolice 100 stopni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indic
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice, małopolskie

PostWysłany: Sob 17:10, 28 Lip 2012    Temat postu:

Moja rs jest w trakcie drobnych przeróbek, nie posiada licznika więc nie podam wam temperatury..
Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że motorek już czeka na cylek, tłok, pierścienie i uszczelki, mechanik sie postarał i znalazł czas na mojego piździka. Smile
Mam nadzieję, że wszystko sprawnie pójdzie..
Co do rozgrzania, dymienia, itd... Motorek nie był nierozgrzany. Koło 10 rano pojechałem do miasta, 15 km tam i z powrotem, poźniej odpoczął z jakieś półtorej godziny i wyjechałem po raz kolejny, z niezbyt zabawnym skutkiem - "pcham, ale mam" ;o. Oczywiste jest, że po tej przerwie ostygł, lecz nie był jak lodówa, nie musiałem się starać, aby odpalił.

Chciałbym jeszcze jedno się dowiedzieć... Co mogło być powodem zatarcia.?
Poza oczywistym brakiem oleju w mieszance lub po prostu zużycia się..?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Indic dnia Sob 17:17, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indic
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice, małopolskie

PostWysłany: Sob 17:44, 28 Lip 2012    Temat postu:

Indic napisał:
Moja rs jest w trakcie drobnych przeróbek, nie posiada licznika więc nie podam wam temperatury..
Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że motorek już czeka na cylek, tłok, pierścienie i uszczelki, mechanik sie postarał i znalazł czas na mojego piździka. Smile
Mam nadzieję, że wszystko sprawnie pójdzie..
Co do rozgrzania, dymienia, itd... Motorek nie był nierozgrzany. Koło 10 rano pojechałem do miasta, 15 km tam i z powrotem, poźniej odpoczął z jakieś półtorej godziny i wyjechałem po raz kolejny, z niezbyt zabawnym skutkiem - "pcham, ale mam" ;o. Oczywiste jest, że po tej przerwie ostygł, lecz nie był jak lodówa, nie musiałem się starać, aby odpalił.

Chciałbym jeszcze jedno się dowiedzieć... Co mogło być powodem zatarcia.?
Poza oczywistym brakiem oleju w mieszance lub po prostu zużycia się..?


I dodatkowo, proszę o rzetelną odpowiedź.. Czytałem na tym forum porównanie 122 do 123 rotaxa, tam pisze, że nie da się podmienić.. A tymczasem, na necie pełno jest aukcji, które opisują możliwą podmianę poprzez rozwiercenie rozstawu śrub... Bujdą jest fakt podmiany czyż tak.>?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Nie 9:56, 29 Lip 2012    Temat postu:

Pozdro wiercić śruby w cylku, cylinder od 123 różni się od 122 i tyle. I jak masz 122 to ma być od tej wersji a nie jakieś kombinowanie. Kolejna przyczyną zatarcia po tych co wymieniłeś może być zbyt wysoka temp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indic
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice, małopolskie

PostWysłany: Nie 14:22, 29 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

warto.?

I jeszcze.. Lepiej odblokować po dotarciu czy jeszcze przed , by motorek się docierał "pełną gębą za pasem" .?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Indic dnia Nie 15:30, 29 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radzio668
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:15, 29 Lip 2012    Temat postu:

No wiadome że lepiej po? PO co masz go kręcić i zapierdzielać nie wiadomo ile na dotarciu? Raz na jakis czas mozna przygazować ale nie ze kręcisz Ją cały czas na wysoko: ) CO po odblokowaniu bedzie łatwiejsze..

Cylek wygląda ok Smile Ale czy nie lepiej albo kupić używke ale tylko przy zobaczeniu jej na żywo? Albo oddać stary Cylek do tulejowania? Tuleja i tłok to chyba coś koło 800/900zł Smile A cylek masz za 800 może i na Nicasilu ale używka i nie wiesz w jakim jest naprawde stanie Smile Zdjęcia to też najlepszej jakości nie są Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pon 9:15, 30 Lip 2012    Temat postu:

Ja bym proponował oddać cylek do tulejowania w motor-techu bodajże 700 zł za wszystko a później w razie co można zawsze zrobić aby szlif i nowy tłok Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsk k/Płocka

PostWysłany: Pon 17:07, 30 Lip 2012    Temat postu:

też mi się zatarł na początku roku, pompa podawała za mało oleju i stało się...
Zrobiłem dokładnie tak, jak proponuje przedmówca. Wysłałem cylek do motortechu, włożyli tuleję 350zł, dobrali tłok Wossnera 350zł i przysłali. Dokupiłem uszczelki na allegro i samemu udało mi się to wszystko złożyć.
Niestety... po prawidłowym (!) docieraniu, po jakichś 400km od remontu tłok spuchnął już przy 7-8k obrotów. Później puchnął jeszcze kilka razy (blokuje koło - bardzo podobnie to wygląda jak przy zacieraniu). Czasem bardziej (musiałem poczekać kilkanaście minut), ale zazwyczaj zaraz po zatrzymaniu się mogę od razu odpalić i jechać. Co ciekawe apka nie traci na mocy, tłok puchnął mi już z 10 razy a spokojnie śmiga 150+km/h. Nie sprawdzam v-maxu bo na 99% znowu spuchnie. Teraz po dystansie blisko 1000km od remontu, gdy dałem jej na maxa na 1 biegu to pod koniec wkręcania się znów przyhamowała. Słyszałem coś, że po 2,5k km się uspokoi, ale nie wiem.

Może u Ciebie nie byłoby takiej sytuacji, czego Ci życzę, ale gdy opisałem te puchnięcie na forum to odpisali, że to wina tulejowania, że mogłem wymienić cały cylinder (co kosztuje). Albo może w motortechu mniej dokładnie robią. Albo jakiś lipny tłok... ale raczej nie bo Wossner chyba nie jest złą firmą?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Pon 17:15, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin