Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 16:20, 23 Mar 2011 Temat postu: Zawór Wydechony działa niewłaściwie !! |
|
|
Witam mam dosyć duży problem z moją aprilką tzn. gdy moto jest zimne to zawor działa przy 2,5tyś tzn zamyka się a poniżej tych obrotów jest otwarty a mój problem tkwi w tym,że ten zawór tak samo działa gdy moto jest zagrzane a powinien już sie nie otwierać na wolnych obrotach i bardzo utrudnia mi to ruszanie... w czym mam szukać? przy jakiej temp.przestaje działć na wolnych obrotach? chciałbym wiedzieć wszystko na ten temat,że by dojść do przyczyny.Ps.na wysokich obrotach wszystko jest dobrze.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Śro 16:40, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Działanie zaworu NIE JEST ZALEŻNE od teperatury silnika, czy zimny czy goracy zawsze działa tak samo.
Trochę nie rozumeim Twojego problemu bo piszesz że przy 2,5 tys Ci się zamyka a poniżej 2,5 jest otwarty. Rozbierałem zawór kilkadziesiąt razy i nie widzę opcji żeby zawór był zamknięty a otwierał sie na wolnych obrotach - nie ma takiej opcji nawet.
Kompletnie źle opisujesz swój problem - jestem pewien że taki problem FIZYCZNIE nie może wystąpić w RS. Napisz poprawnie o co chodzi to będziemy myśleć.
Sprężyna odpycha język i zawór masz zamknięty tzn zawór zatyka częściowo wylot spalin. Przekraczasz 6 -7 tyś i elektromagnes wyciaga język w górę i wylot jest otwarty. Obroty spadają - elektromagnes puszcza, sprężyna wtedy odpycha język i poniżej 6 tyś zawór częsciowo zamyka wylot spalin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Śro 16:48, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam tak do 2,5 tys zawór otwarty, od 2,5-8,4 tys zamknięty i powyżej 8,4 otwarty
niezależnie od temperatury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juzio13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kobylnia k.Poznania
|
Wysłany: Śro 21:46, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam do 2 tyś otwarty a później mi się otwiera już od 6 tyś obrotów więc zależy jak leży ;D ale obojętnie jaki ciepły silnik to działa tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 22:17, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
sory żę tak pomotałem ale tu bęzie jaśniej
opisze wam działanie
zimny silnik: 0-2.5tyś(zawór otwarty)2.5-7.5tyś.(zawór zamknięty)7.5-11tyś.(zawór otwarty) tu jest wszystko ok
ciepły silnik:jest to samo co na zimnym a powinno być tak,że 0-7.5tyś powinien być zamknięty.Wnioskuje to z tego że mój brat też ma rs tylko tą z 1998r i on ma na ciepłym silniku 0-7.5tyś. zaknięty,jutro to sprubóje zaobserowować dokładniej jak to jest u mojego brata w rs.
zawór otwarty(czyli w górze)
zawór zamknięty(czyli na dole-ciężej przepływają spaliny)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matipiekarz dnia Śro 23:09, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Śro 22:23, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wiem o co ci chodzi, ale już ci powiedzieli że temperatura nie ma wpływu, przełóż moduł z zaworu od brata do siebie i zobacz, wszystko jest uwarunkowane modułem, mi np otwiera od 8,4 tys, innym od 7,8tys innym jeszcze od 7,1tys zależy jak leży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 22:32, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
przekładałem ten moduł tak z 2h temu i dalej tak samo
juzio13 napisał: |
on się otwiera przy niskich ale tylko na zimnym żeby miał lepszy wylot spalin a później gdy rozgrzany to już nie bo nie ma potrzeby wtedy tylko od tych 6 tyś |
tak napisał jeden z użytkowników forum w innym temacie więc myśle,że to co pisze zawira ziarnko prawdy i jednak ten zawór może być zależny od temperatury silnika...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matipiekarz dnia Śro 22:49, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Czw 6:55, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
nie jest zależny od temp. silnika.
w nowej budzie jest tak , że dopoki nie przekroczysz 8 tyś obr po raz pierwszy od odpalenia to zawór nie działa. jest caly czas zamknięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 18:52, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
to od czego to może byc zależne? bo ja juz nie mam pomysłów...nie stało sie to nagle-tak kupiłem i jeżdże już z tym ponad rok...i dopiero ostatnio sie skapnąłem od brata rs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Czw 20:34, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
nie jest to od niczego innego zależne tylko od obrotów... Mi też 0-2,5tyś otwarty, 2,5-8,5 zamknięty 8,5-14 tys otwarty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 21:36, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
i nie denerwuje Cię to? mnie bardzo denerwuje bo ciężko się rusza i niemalże nie da się jej idealnie wyregulować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pią 14:40, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
jedyna wina moze być w module( o ile cos jest nie tak ).
jak masz znajomego to podmień moduł i sprawdź czy działa tak samo jak tak bardzo ci to nie pasuje.
zacznijmy od tego ze jest to wysokoobrotowy silnik 2 suwowy i zeby ruszyć to troche tych obrotów trzeba. nie tak jak w samochodzie 1,8-2,5 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrianadernew dnia Pią 14:41, 25 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Pią 21:21, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No dokładnie jak Adrian pisze wyżej ja optymalnie ruszam z 4-5tyś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pączek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szydłów
|
Wysłany: Nie 10:23, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Matipiekarz a powiedz mi jaki masz odstęp na lince koło elektromagnesu z tego co pisał kiedyś zielony powinno być 7.5- 8.5 mm ja mam ponad 1cm i mam tak że jak chce ruszyć to więcej gazu dać muszę a jak nie to zamula.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matipiekarz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 13:13, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
chodzi Ci o to jak bardzo jest wyciągnięta regulacja od linki na elektromagnesie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|