Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawór wydechowy- odłączenie? Zerwana linka zaworu POMOCY
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Śro 19:41, 21 Sie 2013    Temat postu: Zawór wydechowy- odłączenie? Zerwana linka zaworu POMOCY

Koledzy mam problem!

Kupiłem niedawno kolejną RS125 z 2008r. Jeździ spoko, jednak świeci się kontrolka EF1 gdy wejdzie powyżej 8tys obr (pewnie przez odblokowany moduł).

ale GŁÓWNYM PROBLEMEM jest to:
apka jezdzi normalnie, przy 8,5tys ma małego muła a tak to ładnie się wkręca do końca. Wczoraj jezdziem i przez jakies 25min nie mogłem jej na żadnym biegu wkręcić powyżej tych 8,5tys, poźniej się "odblokowała" i śmigała już OK. Dziś z ciekawości rozebrałem zawór wydechowy-okazało się że języczek był cały czas wsunięty a linka jest zerwana.

Proszę o rady-zostawić jak jest skoro w miare dobrze jeździ? czy ten zawór nie ociera o tłok skoro jest wsunięty? wymienić linkę i zobaczyc jak będzie chodziła RS na podłączonym czy może całkiem wywalić ten zawór i zaślepiuć blaszką? Czy po wyjęciu zaworu moto będzie miało jakiegoś muła?

BARDZO PROSZĘ O POMOC, MOTOR STOI ROZEBRANY I NIE WIEM CO ROBIĆ Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Śro 19:47, 21 Sie 2013    Temat postu:

Kup linke i ma chodzić, jazda bez zaworu jest uciążliwa i chujowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Śro 19:50, 21 Sie 2013    Temat postu:

no właśnie to mnie ciekawi-bo zawór był wciśnięty a motor chodził bardzo ładnie.. może to po prostu zostawić jak jest czy coś się może stać? włożony języczek dotyka tłoka? a jak wygląda jazda na odłączonym zaworze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Śro 20:02, 21 Sie 2013    Temat postu:

tłoka nie dotyka, z zaślepką paka ma muła przy niższych obrotach, jazda jest chujowa tak jak to opisał TeDeX, kupuj linkę i śmigaj ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Śro 20:10, 21 Sie 2013    Temat postu:

Wiem ale to już moja druga RS-poprzednia miała sprawny zawór, a ta z zepsutym chodzi lepiej niż tamta;) nie sprawdzałem jeszcze ile poleci ale na pewno ma lepsze przyspieszenie i krócej ma muła przy tych 8tys obr. a gdzie mogę kupić tą linkę i ile ona kosztuje?

Ewentualnie lepiej zostawić języczek w środku i skręcić wszystko (na ODŁĄCZONEJ lince) czy wyjąć język i cały ten zawór i zaślepić blaszką?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Śro 22:03, 21 Sie 2013    Temat postu:

na [link widoczny dla zalogowanych] albo na allegro taniej np allegrowicz gmoto ma linki zapytaj jego.
jak zaślepisz to masz odblokowane wysokie obr ale muł na niskich, jak zostawisz język to dobre niskie, słabe wysokie


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw 8:13, 22 Sie 2013    Temat postu:

Ale czy na 100% mogę zostawić wsadzony język bez linki? Gdzieś słyszałęm ze od tego można zapiec tłok, czyli tak jakby ten języczek dotykał tłoka?;o

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Czw 8:57, 22 Sie 2013    Temat postu:

Pierwsze słyszę.
Mi jak się linka zerwała to jakoś języczek tam był "utknięty" i nic się nie stało więc ktoś Ci tam jakieś bujdy opowiada. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw 9:02, 22 Sie 2013    Temat postu:

no ja mam dokładnie to samo, rozebrałem, patrze zerwana linka a języczek siedział w środku. A co będzie sie działo gdy źle wyreguluje języczek? czy wgl trudno jest go regulować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Czw 9:05, 22 Sie 2013    Temat postu:

Raczej się go nie reguluje.
Po prosto wsadzisz linkę i przykręcisz ją tak jak była i tyle. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw 9:16, 22 Sie 2013    Temat postu:

tam jest regulacja naciągu linki:) a tam wgl to trudno jest przeserwisować ten elektromagnes? widzę że jest trochę przyrdzewiały itp więc chciałbym go porobić. I jeszcze pytanie które męczy mnie już długo- czy wkładając języczek do cylindra warto go przesmarować olejem lub smarem? z jednej strony luźniej będzie chodzi, ale z drugiej szybciej zrobi się ten czarny nagar..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RedDevil
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:38, 22 Sie 2013    Temat postu:

Wkładaj nową linkę i nie kombinuj. Będzie lepiej chodzić, niż teraz, bo będzie miał niesamowite pierdolnięcie powyżej 8000 r.p.m. za zasługą otwarcia się języczka Wink

Regulować, to go nie reguluj, bo pewnie jest OK. Tylko linkę podłączyć i latać.

Co do wyglądu elektromagnesu: da się go rozebrać całego. Najlepiej wszystko wyczyść papierem ściernym z rdzy,następnie benzyną przetrzyj, później szmatką zwilżoną i na sucho. A później połóż spraya i bezbarwny i będzie wyglądać Smile Ja obkleiłem swojego karbonem i wygląda pięknie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelxD
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw 9:57, 22 Sie 2013    Temat postu:

Oki zrobię jak mówicie:)
1. A czy jest możliwe, że przez ten odłączony zawór mam tam wszędzie zasyfione strasznie na silniku jakby nieprzepalonymi spalinami? Jakby waliło to właśnie z tego miejsca, gdzie jest zawór.

2. I czy na 100% zawór nie ma możliwości dotknięcia tłoka? Bo strasznie się o to boję..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie

PostWysłany: Czw 10:21, 22 Sie 2013    Temat postu:

PawełxD pomyśl.
Normalnie zawór jest zamknięty czyli teraz skoro linka poszła nie ma regulacji, a więc zawór jest zamknięty.
Normalnie nawet jak jest linka i zawór regulowany również bywa zakres obrotów kiedy zawór jest zamknięty, a więc jaki z tego wniosek?! - nie dotknie tłoka. Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RedDevil
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:22, 22 Sie 2013    Temat postu:

Co do Twojego pierwszego pytania: jeśli obudowa zaworu jest mocno przykręcona do cylindra i dodatkowo ma uszczelkę, to raczej nie ma możliwości, że to przez zawór. Możliwe, że Ci wypluło uszczelkę pod głowicą, ale to by dymił strasznie...

Co do drugiego pytania:



Tu widać jak chodzi zawór, dodatkowo języczek zaworu ma na końcu taką ściankę, dzięki której nie wpada do cylindra Smile Więc nie ma sposobu, żeby języczek wpadł do cylindra i zrobił zamieszanie Very Happy No chyba, że Ci pęknie i jakiś odłamek się dostanie, ale to skrajne przypadki... Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin